donderdag 28 juni 2018

Zeg maar dag tegen je muiltje

Vanavond ben ik echt doodmoe. De ogen vielen niet vanzelf dicht vannacht, ik heb lang wakker gelegen en werd een uur voor de wekker wakker. Vervolgens was 't een onverwacht drukke en lange dag.

Bij thuiskomst zag ik bij het openen van de voordeur een donkere vlek door het raam. Daar is iets raars aan de hand. Ligt mijn konijn daar of heeft ze een sjaal van de kapstok getrokken? En ja, mijn konijn Lizzy zou dat voor elkaar kunnen krijgen.
Benieuwd naar wat ik aan zou treffen, opende ik de deur. De donkere vlek bewoog niet, dus mijn konijn was het niet.

Wat ik aantrof had ik niet kunnen bedenken. Blijkbaar was Lizzy op onderzoek uitgegaan en heeft ze het voor elkaar gekregen om een plastic schoenendoos uit het schoenenrek te trekken. Anderhalf jaar heeft ze er niet naar omgekeken, maar iets heeft nu haar aandacht getrokken. Verveling en nieuwsgierigheid ... een destructieve combinatie.

De betovering is afgelopen nacht dan wel niet verbroken, maar mijn 'muiltje' vandaag wel. En er kwam geen prins aan te pas.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten