woensdag 27 juni 2018

Snel

Soms kun je ergens ongelooflijk tegenaan lopen hikken en soms kun je in een korte tijd meer dan je denkt. En vandaag had ik ze allebei. Een rustige dag, inclusief een extra rustig uitje (die mail die ik moet versturen komt later wel, die is toch al een week te laat) een gezellig koffiemoment in de avond en dan net voor de nacht, in het zicht van de heldere volle maan, ineens de dingen die vandaag echt moesten gebeuren.

Die mail moest nu echt de deur uit. Geen excuses meer, het moet vanavond gebeuren. En het konijnentoilet moet nu toch ook echt verschoond worden. Even hup, de schouders er onder. Je kunt het. En dan nog even bloggen. Want die belofte van die 40 dagen ga ik vol houden. En zo zie je maar weer dat in een korte tijd én met een flinke druk, dat best kan. Al voel ik me een beetje als Assepoester. Ik moet dit allemaal voor 12 uur vannacht af hebben, anders wordt de betovering verbroken. Ik ben wel benieuwd welke betovering dat dan is, maar dat doet er nu niet toe.

De klok staat op 23:44 uur. Ik ga het sowieso halen. Ik verlies geen muiltje, maar steek nog een sigaret op en type rustig verder. Ik laat de wind nog even door mijn huis en mijn haren waaien en sluit zo letterlijk en figuurlijk alles af. Straks nog even een Sudoku en hopelijk vallen mijn ogen dan vanzelf dicht. Morgen is er weer een dag, maar wel één met twee klusjes minder om te doen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten