vrijdag 29 juni 2018

Op een onbewoond eiland

Mijn hoogtepunt vandaag was het kijken naar het programma 'Amazing Hotels - The Brando, French Polynesia'. Naast interessante weetjes over Marlon Brando (inderdaad, die acteur) en zijn plannen voor het eiland (Tetiaroa), zag je prachtige beelden van het eiland en het resort. Sterren als Leonardo DiCaprio huren daar voor 11.000 euro per nacht een prachtig huisje. Van de beelden en het idee om daar ook eens een weekje te mogen overnachten, werd ik helemaal rustig. Ik zou daarna wel helemaal blut zijn, maar ik droomde verder. Over hoe fijn het zou zijn om daar in alle rust wakker te worden, de dag door te brengen en de zon onder te zien gaan. Ga ik vandaag verkoeling zoeken in mijn zwembad of op het strand liggen met mijn voeten in het witte zand óf neem ik een duik in de helder blauwe zee? En dat alles geheel privé. Geen schreeuwende buren, verkeer, bladblazers, hogedrukspuiten, gillende kinderen, auto's met subwoofers .... nee, gewoon in alle rust een boekje kunnen lezen of een stukje kunnen schrijven. En krijg je het warm, dan neem je een duik of een drankje. Even rust. Rust is prijzig. En ver te zoeken.


2 opmerkingen:

  1. Alleen al van dit verhaaltje word ik al rustig, haha. Daarom heb ik me maar op je blog geabonneerd, zodat ik niks hoef te missen. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha... wat leuk! Dat abonneren was ik ook al van plan. Morgen eens uitzoeken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen